Rozwiń skrzydła w Internecie!

Rozwiń skrzydła w Internecie!

Własna strona internetowa pomoże zminimalizować skutki zakłócenia normalnego rytmu aktywności zawodowej. Co więcej, pomoże ci sprawniej ogarnąć biznes w okresie, jaki nastąpi po przejściu epidemii. Może się też okazać, że strefa online stanie się wówczas znacznie ważniejszym niż dotąd obszarem twojego biznesu.

Jeśli potrzebujesz własnej strony internetowej, a nie masz czasu i potrzebnej wiedzy, aby  zająć się samodzielnie jej stworzeniem, znajdź firmę lub osobę, która zrobi to dla Ciebie. Ważne, aby powierzyć to zadanie komuś, kto zna się na rzeczy. I kto wyceni swoją usługę uczciwie.

Nie musisz mieć wielkiej wiedzy o stronach internetowych, żeby dobrą stronę posiadać. Jednak warto orientować się przynajmniej odnośnie podstawowych kwestii i terminów dotyczących tej tematyki.

Każdego klienta, dla którego tworzę stronę internetową informuję na wstępie, czym jest np. hosting, domena, serwery, zasięgi, pozycjonowanie, SEO, dostępność, bezpieczeństwo strony. O wiele łatwiej wówczas zaplanować zawartość strony, jej strukturę i funkcjonalności. A także budżet potrzebny nie tylko na stworzenie strony ale i jej utrzymanie przez kolejne lata, oraz dalszy rozwój. Oczywiście to klient decyduje, jak szeroka ma być ta informacja.

O zaletach i korzyściach płynących z posiadania własnej strony szczegółowo pisałam i polecam tekst: Po co ci strona internetowa?

Tym razem chciałabym osoby zupełnie niezorientowane w temacie, zaprosić na konsultacje telefoniczne lub online. Podpowiem OD CZEGO ZACZĄĆ oraz o czym rozmawiać wykonawcą strony.

Oto podstawowe kwestie, które możemy omówić.

Jakiej strony potrzebujesz czyli określimy cel strony – np. autoprezentacja, edukacja, tworzenie społeczności, sprzedaż produktu.

Praca, jaką będziesz miał do wykonania: określenie zasobów treści (kontentu) – teksty gotowe lub zlecenie ich do opracowania, zdjęcia gotowe lub do wyszukania w serwisach zdjęć (w odpowiednich formatach z odpowiednimi opisami).

Teksty najlepiej przygotować w pliku .txt lub .doc

UWAGA! Na jakość zdjęcia w internecie wpływa kilka czynników:

  • Rozmiar zdjęcia w pikselach (np. 1920×1080)
  • Format zdjęcia (JPG, TIFF, PNG)
  • Waga zdjęcia (KB, MB, GB)
  • Rozdzielczość zdjęcia (piksel/cal)

Na stronę internetową wymagane są w formacie  .jpg, .png i o wadze poniżej 1 MB.

Określimy funkcjonalności strony – np. galerie zdjęć, portfolia, prowadzenie bloga, forum, newsletter, zbieranie kontaktów, zbieranie darowizn poprzez bramkę płatniczą, sklep czyli sprzedaż produktu, wielojęzyczność, dostępność, itp.

Określimy budżet – koszt stworzenia i funkcjonowania strony (materiały informacyjne, zdjęcia, grafiki, wykonanie projektu oraz instalacja i wdrożenie) oraz koszt utrzymania strony i rozwoju (opłaty za hosting, domenę, bezpieczeństwo, serwis, opieka techniczna i merytoryczna).

UWAGA! Zaplanuj zasoby finansowe, jakie chcesz przeznaczyć na ten cel, wcześniej jednak przeprowadź rozeznanie cen rynkowych usług i narzędzi niezbędnych do stworzenia strony www.

Zoptymalizujemy koszt i czas – strona powinna być dopasowana jak ubranie lub samochód (kolorystyka, styl, nawigacja, dostępność). Wycena strony uwzględnia realne nakłady czasu potrzebnego na realizację wizji klienta. Aby to rzetelnie oszacować, potrzeba rzetelnej informacji odnośnie oczekiwań klienta i szczegółów jego wizji. Im więcej detali ustalimy na początku, tym mniej niespodzianek zaskoczy nas w trakcie realizacji projektu strony.


UWAGA! Nie podejmuj decyzji o zakupie lub wyborze opcji jeśli cokolwiek jest dla Ciebie niezrozumiałe. Strzeż się promocji! Bardzo łatwo wpaść w pułapkę zbyt skromnych lub zbyt wybujałych wizji i wydatków! Jedno i drugie zemści się w przyszłości!
Zarówno wygląd, funkcjonalności strony, jak i koszty trzeba zaplanować w taki sposób, aby panować nad nimi w przyszłości –  co najmniej przez kilka lat.
Najpierw znajdź wykonawcę strony, a dopiero po konsultacji z nim dokonuj wyboru i zakupu hostingu, domeny, motywu i in.

Dlaczego polecam WordPress?

  • intuicyjność
  • bezpieczeństwo
  • aktualizacje
  • optymalizacja kosztów
  • samodzielność użytkowania

Masz stronę starszą niż 5 lat? 10 lat?

– Jakie z tego wynikają korzyści, a jakie problemy? Warto poznać dwie strony medalu!

 – Kiedy warto zrobić tylko aktualizację, a kiedy konieczny jest reset strony-seniorki?

Czy fanpage na Facebooku może zastąpić stronę www?
– To narzędzia które się uzupełniają ale nie zastępują! Opowiem Ci dlaczego.

Https w adresie, SEO i śledzenie klientów dlaczego czasem budzą stres i irytację?
– Co warto wiedzieć o potrzebnych i pożytecznych narzędziach, które pilnują żeby na stronie „wszystko hulało” i docierało do właściwych odbiorców, a nie przyciągało głównie tych nieproszonych czyli botów i wirusów.
– Nie wódź hakera na pokuszenie, czyli jak zadbać o bezpieczeństwo strony?

To zagadnienia, o których możemy porozmawiać przez telefon. Zainteresowanym podeślę też stosowne materiały do poczytania. Jeśli po zapoznaniu się z tematem zdecydujesz się na moją usługę, nasza współpraca przebiegnie z korzyścią dla obu stron!

Zoja Żak

Zapraszam do kontaktu pod numerem +48 669 073 447 🙂

Zapraszamy wraz z Oho, moim asystentem

NOTKA O AUTORCE

Aktywne życie pozabiurowe prowadzę od lat i bardzo mi się to podoba! Jestem freelancerem: twórcą stron internetowych oraz redaktorem i edytorem tekstów. Doświadczenie zawodowe zbierałam w różnych redakcjach papierowych magazynów (m. in. Stylowy Dom, Podróże, Integracja).
Przez wiele lat byłam z-cą red. nacz. i koordynatorem redakcji w organizacji pozarządowej, gdzie  doskonaliłam swój warsztat edytorski.
Od kilku lat tworzę strony internetowe, wykorzystując też swoje wieloletnie doświadczenia dziennikarskie i redaktorskie.
Konfigurując stronę internetową od strony informatycznej, pomagam swoim klientom również dopracowywać koncepcję oraz edytować zawartość merytoryczną ich strony www.